La meva llista de blogs

15 de jul. 2010

Purito, pur escalador

Ha trigat a debutar al Tour. Fins que va arribar al Katusha, conjunt rus que lidera, se'l reservava per a la Vuelta o el Giro. «El que més m'ha sorprès és que aquí al Tour es va de mitjana 10 quilòmetres per hora més ràpid. Al Giro o la Vuelta el gran grup circula a 35 km/h. Aquí a 45. ¡És una passada!». Joaquim Rodríguez, Purito per a tothom, ja té 31 anys. Al mes de setembre va aconseguir la medalla de bronze al Mundial. Al març va guanyar la Volta a Catalunya. Després se'n va anar cinc setmanes a Andorra per pujar i baixar muntanyes. Preparació a consciència, una pallissa diària amb una única intenció. «Arribar amb forces suficients a la tercera setmana del Tour, als Pirineus, que són les muntanyes que verdaderament m'agraden».

Amb el seu amulet (un petit escut de plàstic del Barça penja del quadro de la seva bici) s'ha adonat que al Tour no es poden cometre tonteries. «El meu atac a Avoriaz va ser un error. Després ho vaig pagar. Al Tour no pots cometre ni una sola fallada tàctica. La carrera no perdona. Cada dia rebenta alguna figura». Lance Armstrong va ser el primer, i a l'etapa següent Cadel Evans, amb dolor al colze i llàgrimes als ulls.

Rodríguez és el novè de la general. Està en una posició complicada, perquè és un top ten de la prova i perquè amb tot just cinc minuts cedits en relació amb el líder Andy Schleck no tindrà llibertat de moviments a la seva serralada. «M'il·lusiona guanyar una etapa. Ho intentaré. Dependrà dels moviments de Schleck i Contador. Estan un esglaó per davant de la resta, com Samuel Sánchez. Jo estic a la mateixa altura del següent grup, amb Mentxov, Leipheimer i Basso».

Corre sorprès pels canvis de ritme que Schleck va introduir als Alps, sobretot a l'ascensió a La Madeleine. «Allà s'ha mostrat més fort que Alberto, però crec que a Contador també li van millor els Pirineus, com a mi». Purito, pur escalador, confia a atacar. Els Pirineus es presenten apassionants. La festa comença diumenge i Rodríguez vol ser-ne protagonista.

Font: El Periodico 15/07/10