La marxa lenta de Borgonyà a Ripoll de diumenge passat va tenir la presència de 300 ciclistes de 20 clubs afectats per la prohibició de circular per la carretera C-17 des que es va inaugurar el tram d'autovia. I això que els ciclistes no disposen de cap via alternativa per cobrir el trajecte de Vic a Ripoll, circumstància que, segons la llei, permetria el Departament de Carreteres donar el permís a vehicles lents per circular-hi, tal com passa per exemple en l'autovia de Banyoles a Girona –el voral del nou tram de la C-17 és encara més ample–. Però és que per aquest mateix tram sí que poden passar-hi tractors. La marxa va suposar un èxit de participació i organització tot i la pluja, i el tràfic no es va veure exageradament afectat per la protesta perquè des dels clubs afectats –entre ells el CC Ripoll i la Unió Ciclista Campdevànol– se n'havia fet difusió.
Reunió prèvia amb Carreteres
Dos dies abans de la marxa lenta, a Manlleu, es van reunir representants de 20 clubs d'Osona i el Ripollès, el delegat a Girona de la Federació Catalana de Ciclisme, Francesc Moradell, i Jordi Follia, director general de Carreteres, per tal de trobar una solució al conflicte. I la posició negativa de Follia va ser rotunda.
Ara, els clubs i la federació tenen previst seguir amb les protestes i dirigir-se a instàncies més altes com ara el Parlament de Catalunya mitjançant els parlamentaris de les comarques afectades. Perquè des dels clubs i la federació es manté que la pràctica del ciclisme mereix ser promocionada, pels efectes positius de l'esport i per l'estalvi energètic i la millora del medi ambient que comporta la bicicleta.
Font: El Punt Avui 08/11/11
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada