La meva llista de blogs

18 d’oct. 2011

Solució pel dolor lumbar


Fa un temps vaig començar a tenir mal d’esquena a la zona lumbar. En un principi era un dolor poc intens i esporàdic però a la llarga me’l notava gairebé sempre, caminant... asseguda a una cadira..., i fins i tot dormint. Per sort em vaig adonar que la causa del problema era una certa pèrdua de tonificació abdominal. Ja és sabut que el treball abdominal contribueix de manera determinant en el nostre equilibri corporal, i en la protecció de la columna vertebral, encara que també hi ha opinions una mica a la inversa.

Actualment, segueixo una auto-rutina d’exercicis abdominals + quàdriceps + glutis, fent repeticions “il·limitades” fins arribar a la fatiga muscular. Això, combinat amb el pilates, m’ha ajudat a superar el dolor lumbar. Estic segura que la majoria de mals d’esquena són ocasionats per una manca de tonificació abdominal. I la solució la tenim ben a l’abast.