La meva llista de blogs

3 de des. 2009

Fixacions

Actualment es poden explicar dues tendències al món de l'esquí de muntanya: els "muntanyeros" i els "freeriders".Els primers vénen del món de l'alpinisme i el seu objectiu és pujar, el més ràpid possible i baixar com es pot; gaudint, però amb l'objectiu de no arriscar i arribar avall més ràpid. Els segons volen baixar de la manera més agressiva possible per les zones més verges i amb més neu o possibilitats. A la pujada intenten passar-ho el menys pesat possible i aguantar-ho com es pugui fins arribar al punt desitjat. Tot això determina l'actitud i sobretot el material, per prioritzar pujada o baixada, depenent de característiques. Quasi tot és possible però s'ha de pensar què es vol prioritzar.
Les botes d'esquí de muntanya es poden fer servir per pista? SI.
Hi ha esquís de muntanya per forapisa? SI.
Es pot posar una fixació de muntanya a esquís freeride? SI.
D'esquís i fixacions n’hi ha moltes, cal afinar la cerca.

M’estic adonant que una de les parts més importants són les fixacions. En necessitaria unes de polivalents (i de segona mà jajajja), és a dir, que tant em serveixin per muntanya com per pista. Dubto entre les Dynafit, les Duke, les Diamir Freeride i les Naxo.

5 comentaris:

Ferran Vila ha dit...

Tot el "montanyeros" et recomanaran Dinanfyt, per la seva lleugeresa. Jo sóc de Dinamir per la seva facilitat de possar i treure la bota i la rigidesa a l'hora de baijar. La meva convinació son uns skis lleugers, sense ser un pes pluma unes botes de 3 tanques(per mi la scarpa són de lo milloret) i unes fixacions dinamir. Amb això tens un compromis entre pes contingut i rigidesa. Es a dir pels montnanyeros una pedra per arrosegar i pels freeriders un xiclet, ja,ja.

El cabàs de la plana ha dit...

Mariona, jo de tu començaria la primera temporada llogant tot l'equip a una botiga on tinguin bon material (n'hi ha algunes que lloguen autèntiques peces de museu!) i tu mateixa experimentes les sensacions que tens i et vas fent una idea del que necessites.

Sicerament, el primer dia que facis esqui de muntanya tant et farà si portes unes dynafit, fritschi o espardenyes de set vetes

sergio ha dit...

Hola Mariona, jo sens dubte agafaría les Dynafit, jo vaig començar amb les Dyamir i en menos de una temporada vaig canviar d'equip veïem les ventatges de les Dynafit. Has de pensar que alhora de pujar cada pas que fas arroseges gran part de la fixació + la bota i amb l'altre fas rotar la bota dintre uns pivots. Si et serveix d'algo jo tinc uns a la venda; uns Altitrail de 1,60 amb Dynafit que estan pràcticament nous, si els vols veure diguem alguna cosa.
Salut i neu

Joan montero ha dit...

Hola Mariona, no ve gaire al tema; però al respecte de les malles tèrmiques que buscaves he trobat aquestes que crec que el preu esta molt be, i son de alt nivell, et paso l'enllaç, hi ha coses molt be de preu:

http://www.wiggle.co.uk/p/run/8/2XU_Thermal_Compression_Tights/5360042016/

Pep Tatché ha dit...

dynafit... sense cap dubte, per pes, per fiabilitat, per preu, per cómodes, per seguretat... per tot.. jo he tingut de tot i Dynafit les millors!