La meva llista de blocs

8 oct. 2010

Lordosis lumbar

Secció: Consultori de la Dra. Mariona jajjaja
El dolor d'esquena és un dels més freqüents i afecta el 90% de la població en algun moment de la seva vida. Pot ser originat per diverses causes però, sense ser-ne una entesa, diria que la principal causa són els mals hàbits posturals. Temps enrere em vaig adonar que pràcticament no tenia corba lumbar i, amb l'objectiu de corregir-ho, en el dia a dia vaig anar canviant de posició rotant la pelvis en anteversió. Doncs ara m'he adonat que ha estat un error gravíssim perquè tinc un dolor a la zona lumbar que no havia tingut mai abans, fins al punt de no poder dormir de panxa a terra. Si abans no tenia corba lumbar, ara en tinc massa (hiperlordosis). Quines coses... En fi, espero que no sigui massa tard. Tinc confiança en poder-ho corregir amb classes de pilates, posició en retroversió i molta constància. Ho aconseguiré!

4 comentaris:

jordi ha dit...

anims mariona que segur que fen pilates ho superes, em miraré quins exercicis puc fer perque el mateix em passa als matins quant en llevo quin dolor a les lumbars, i això que estic descansant i acumulant kilets,jeje
Els estiraments es una part important dels esportistes més pels que no son flexibles , estic inclós,
salut i kms.

sicsu71 ha dit...

Si et serveix d'alguna cosa, jo estic amb una protusió discal a les vèrtebres L4L5 (lumbars). He començat fisio aquesta setmana perque des de l'Agost que vaig clavadíssim i la bicicleta ni me la plantejo en vàries setmanes (porto des de finals d'Agost que no li trec ni la pols). També tinc ganes per començar a muscular quant passi el dolor. Dies enrera em van recomanar un llibre d'una fisio gallega "Quiero ser membrillo" dedicat a exercicis d'esquena (pilates, etc...) http://www.casadellibro.com/libro-quiero-ser-membrillo-salva-tu-espalda-/1622291/2900001355314
En fi, que tu que montes quedades sovint, podríem fer la dels "lumbofotuts" i montar una partida de parxís, ja,ja,ja
Salut (als teus lumbars també)

elena ha dit...

potser una mica de fisioterapia no et vindria malament ;)

www.ultrafondista.blogspot.com

Merce ha dit...

Jo diré la meva... ja pots anar fent estiraments que t'aniràn bé, però no només pensis en la estructura sinó també en la funció dels òrgans que hi ha a la cavitat abdominal i pelviana, desde que la menstruació fagi el tonto amb dolor, desordres...ja influeix sobre el sacre (zona reflexe), fins deshidratació o falta d'algun mineral --> psoas/ ronyó, passant per sensació de digestions pesades.. aiii!!! Les relacions son complicades.