La meva llista de blogs

9 de febr. 2009

Un debut amb mala sort

Quan tenia 10 anys es va posar a la vora de la carretera i va aplaudir els ciclistes a prop de casa seva. "Va passar la Vuelta per Galícia i aquell dia em vaig dir que de gran arribaria un dia en què jo correria aquella carrera". No obstant, Iván Raña, el protagonista d'aquesta història, va voler fer abans moltes coses, sempre molt ràpid; una estoneta a peu, una altra nedant i, per descomptat, en bicicleta. Va ser una vegada campió del món i dues vegades campió d'Europa de triat- ló. Però el seu amor, el seu afecte, es deia ciclisme.La Vuelta va passar anys més tard (2008) per Madrid. No era cap novetat, perquè gairebé sempre els voltants del passeig de la Castellana marcaven el final de la ronda espanyola. Raña, com un aficionat més, es va acostar a l'autocar del Xacobeo, el conjunt gallec que va néixer de la mà de l'exfutbolista Valeri Karpin i que quan va fer aigües la seva empresa immobiliària va ser la Xunta qui va agafar les regnes de l'equip. Álvaro Pino n'era i n'és el director. Quan Raña va descobrir el tècnic gallec, li va allargar la mà. "Vull ser ciclista professional i vull córrer en el teu equip". El seu debut, ahir, als carrers de Palma, no va ser gaire afortunat. "Un ciclista del Milram --explica Pino-- es va treure l'anorac, se li va embolicar a la roda i va organitzar una montonera caiguda massiva. Raña es va emportar la pitjor part". Les primeres informacions indicaven que el corredor gallec de 29 anys s'havia fracturat la clavícula, encara que després les proves radiològiques van confirmar que Raña no tenia cap lesió greu que alteri els seus objectius ciclistes."Des que vaig comunicar que em passava al ciclisme professional he concedit més entrevistes que en tots els meus anys de triatleta", afegeix Raña, sorprès per la repercussió que està tenint la seva nova faceta esportiva. "El Xacobeo és un conjunt modest --reitera Pino-- i aquest any, per primera vegada, ens han invitat al Giro. Jo no puc fer com els grans equips d'aquest esport i reservar certs corredors perquè disputin un determinat nombre de proves. Si Iván està preparat, disputarà el Giro i, al setembre, la Vuelta".