La meva llista de blogs

3 de febr. 2009

Infiltració si o no?

Avui he anat a un traumatòleg esportiu. No és piramidal, resulta que tinc TROCANTERITIS (bursitis del trocanter). M’ha donat 2 possibles solucions: Infiltració o bé ultrasons. La infiltració la deixo com a última opció. També aniré a un osteòpata. No ho havia sentit a dir mai i el primer que he fet ha estat buscar informació:
"La bursitis trocantérea (o trocanteritis), es una de las causas más frecuentes de dolor en la cadera. Una bursa es una bolsa cerrada llena de líquido que funciona como superficie de amortiguación y deslizamiento para reducir la fricción entre los tejidos del cuerpo. En el ámbito deportivo es muy frecuente, sobre todo en los que presentan un excesivo rozamiento de la región, como los corredores de maratón, porteros de fútbol, etc…, o por un estilo de carrera deficiente (cruzando los pies en la línea media) o bien por correr habitualmente por superficies inclinadas o saltando bordillos. En principio, al ser una patología “no grave” y de afectación fluctuante, se sigue un tratamiento no agresivo, con periodos de reposo, hielo, medicamentos antiinflamatorios y para el dolor, etc… que suelen ser efectivos. Cuando fallan los anteriores tratamientos, o bien si el cuadro es muy intenso, se plantean las inyecciones locales de corticoides y anestésicos locales."

11 comentaris:

Miguel Angel ha dit...

Una Ironwoman com tú supera aixó i molt més! Ja ho has dit tú: com a últim recurs les infiltracions!!!
Ànims i força!

dragan ha dit...

Hola !

Al loro amb les infiltracions ! no notes el mal, però continua sent-hi i pots acabar despatllar-ho !! jo aniria de cara a una recuperació activa i amb paciència. Ja t'ho han dit, una Ironwoman això ho supera, segur !

Ànims Mariona !

Salut,

Eduard.

Jordi ha dit...

MARIONA.INFILTRACIÓ.NO

Ja he enviat l'SMS. Un company que ve amb nosaltres a fer marxes li va acabar com tu, amb el trocanter fotut. Li estan curant amb ultrasons.

Ah!! Vam crear un grup al facebook d'amics del trocanter i Piramidal, si vols apuntar-t'hi... jejeje

rogero ha dit...

nuoooo!!! infiltracions no!! ves al fisio que l'ultrasò i una mica de rehabilitació t'anirà molt mollot!

David Rodriguez Roures ha dit...

Creo que este es un tema muy delicado,yo puedo decir que cuando me lesione a la semana de tener la tendinitis tibial,me infiltre y aun así estuve 6 meses sin poder correr,a mi no me funciono,es mas de ha dejado un callo que tardara en irse,como tu has dicho déjalo como ultima opción.

Shisyesu ha dit...

Hola Mariona , animo que esto para ti no es nada.
Fui yo quien te menciono lo de la Osteopatia, y lo hice precisamente porque yo la conozco desde hace años y se que funciona muy bien en la mayoria de lesiones deportivas .
Olvida lo de la infiltracion, eso siempre como ultimo recurso, y mas sabiendo que lo que sufres es una bursitis.
Yo estudie algo de Osteopatia, aunque no tengo el titulo , pero conozco el funcionamiento de las cadenas musculares, y estoy mas que seguro que tu principal problema es por una descompensacion muscular , posiblemente causada por un acortamiento del musculo Psoas que es el que te provoca la anteversion pelvica, que en la radiografia hace parecer que sea una dismetria articular.
Para saber si hay una dismetria articular solo se puede saber con exactitud con una radiografia integra , desde pies hasta hombros , ya que una anteversion pelvica puede dar confusion, y puede ser la causante de todo el problema.
Si quieres saber mas sobre osteopatia, o tienes alguna duda sobre el tema, aqui te dejo mi correo:
Shisyesu@gmail.com

rogero ha dit...

calla!!! sas què, jo tb tinc bursitis al genoll! ja penjaré una foto, voras com se m'ha inflamat!

Unknown ha dit...

hola,la meva opinió no , es més logic busca metodes mes conservadors, com per exemple estiraments, hi ha un en posició com un rap penat, "murcielago" el sol pes del cos invertit, fa que un relax a la musculatura de les cames que pot compensar-te aquesta dismetria que tens.Imaginat un fuet penjat de la viga, a mi hem descongestiona tota la columna i cames.Per el ciclisme porto plantilles en posició varus.salut

ninu ha dit...

Per favor!!! Quina colla de petats!!!!

La setmana passada, em van infiltrar al genoll, i la veritat es que fa molt de mal!! I no es ni eficaç ni dolent: No serveix de gaire si no troves la causa mecanica del problema!!!

P.D: Fins i tot jo començo a estar cansat de parlar de lesions, comença a ser obsessiu...!!!!!!!grrhrgrgrggrh

Una salutació i posa´t gel al cul cada 3 hores que de vegades es mes efectiu!!!! De vegades........

Mariona ha dit...

Moltes gràcies pels vostres comentaris. Entre tots vaig traient bones conclusions: INFILTRACIONS NO!!!!

MARTÍ-DOLORS-HUG ha dit...

Eps Mariona...no et facis infiltracions...que jo per culpa d' elles, tinc el genoll més cascat i el cartilag més gastat que les sabates del farrukito!!!
Ves a un fisio o un osteopata i tbé a 1 ortopeda( t' aconsello el Dr.Martin Rueda) , unes bones plantilles fan molt, també!!! a mi m' estan anant de conya!!!! amb paciència... tot s' arregla!!!

Dolors