La meva llista de blogs

25 de nov. 2008

Consumir begudes isotòniques sense fer esport perjudica els ronyons

"Consumir bebidas hidratantes sin hacer deporte daña los riñones. En Estados Unidos y México algunos jóvenes que no practican ningún deporte están sustituyendo el agua por bebidas isotónicas, al igual que sucede en España con la Coca-Cola. Pero si ésta última engorda, las bebidas hidratantes no se quedan mancas: a largo plazo provocan daño renal.Así lo ha manifestado Guadalupe Elsa Pisano, jefa de Nutrición del Hospital General de Zona del Instituto Mexicano del Seguro Social (IMSS), en una entrevista que ha tenido eco en la prensa norteamericana. Al parecer, el alto contenido en sodio, potasio y micronutrientes de estas bebidas deportivas amenaza con multiplicar la cantidad de pacientes nefrópatas (con daño en el riñón), además de incrementar el riesgo de padecer arritmias cardiacas y edemas (hinchazón en una parte del cuerpo por acumulación de líquido).En México y California, se estima que un 40% de los jóvenes de entre 16 y 18 años recurren a estas bebidas, en muchas ocasiones sin hacer un gasto calórico que lo justifique. Algo parecido pasa con el consumo de barritas energéticas por parte de jóvenes que no pegan un palo agua: a medio plazo provocan obesidad. La especialista recomienda a los jóvenes consumidores de estas bebidas y suplementos que se sometan a una exploración física para conocer la composición (cantidad de grasa y músculo) de su organismo, además de que un laboratorio analice el contenido de nutrientes en sangre y tejidos."

11 comentaris:

robert mayoral ha dit...

ostres, és bo saber-ho això, perquè jo estic tan enganxat o més que a la coca-cola, és clar, que en el meu cas síq ue faig esport..però ja les tinc per hàbit prendre com a refresc

Francisco Castaño ha dit...

Si es que ni lo bueno es bueno.

Menos mal que yo estoy en el caso de Robert o sea hago deporte.

Besos.

Furacán ha dit...

Pues ahora que lo dices, no os acordáis de la campaña de la isotónica más vendida que invitaba a consumirla porque según ellos ya la vida es un deporte muy duro (o algo así)? Menos mal que como bebida isotónica es bastante floja :-D

XAVI NOVELL ha dit...

QUINA RAÒ. jo vaig estar una temporada sense fer gaire esport però foten-li igualmenta la veguda isotònica fins que vaig pillar una puta pedreta als runyons que quan i penso encara m'enrecordo de la mare que la va parir mala puta ... bua quin mal a la cigala quan la vaig pixar.
...em van dir que podria ser d'això.

salut!!!

rogero ha dit...

jajaja, que et deia jo... veus! mes et dire, segons per quin tipus d'esport no cal beure'n, si mes no totes aquestes que porten potingues i mes potingues!! com va tot? dijous per fi pujare a l'ETB

Ramon ha dit...

Ho veieu, com val més pendres unes Wolls, que a més porten hidrats de carbó
Que no ho sabeu que ja estar tot inventat i en diatètica els ianquis no ens han d'ensenyar res
Apalins, salut i wolls

Edu Luque - edumac75@gmail.com ha dit...

aixo es aixi!!!!! tb son contraproducents les aigues medicinals (solan de cabras and company) per a la gent que las veu com si fos aigua normal!!! salutacions!!!!!!

daniel leiva posadas ha dit...

marionaa!! como me gusta verte de profe, podriamos montar una petit escola informativa para triatletas no?? te imaginas.. seria guay!!
ya lo he aprendido ,mira que suele llevar en el coche asi por que asi.. como un biberon ja ja!! GRACIAS POR TENERNOS DE NUEVO INFORMADOS!!

Clara ha dit...

Vaja quanta informació, ja ja va mòlt be sabé les conseqüències que et poden dona determinades begudes, gracies

Jaume Tolosa ha dit...

Jo estic 100x100 d´acord amb en Ramon, el problema és que en una tirada llarga, o et fots la cervesa calenta o portes la nevera a l´esquena.
Dificil elecció

Mariona ha dit...

Robert, jo la coca-cola la vaig aburrir a l'IM de Niça.

Francisco, los excesos no son buenos ni con lo bueno.

Furacán, aiii la publicidad engañosa

Xavi, està bé saber-ho, gràcies pel testimoni!

Rogero, ens veiem avui!

Ramon, ens haurem de passar a les wolls, bé, jo no que no m'agrada l'alcohol jeje

edu, fins i tot les aigües medicinals són dolentes!

daniel, soy la profe mariona jajajja

Clara, va bé tenir info

Jaume, cervesa calenta... diuen que no hi ha res pitjor!